Masz pytania? Zadzwoń 42 235 30 40 (8.00 – 15.00)

Czy na pewno chcesz zrezygnować z udziału w szkoleniu?

Dziękujemy. Twoje zgłoszenie zostało przyjęte.

Potwierdzenie rezygnacji z uczestnictwa w szkoleniu otrzymasz również w osobnej wiadomości e-mail.

Dziękujemy. Twoje zgłoszenie zostało przyjęte.

Potwierdzenie zapisu na szkolenie otrzymasz również w osobnej wiadomości e-mail.

Dziękujemy. Twoje zgłoszenie zostało przyjęte.

Potwierdzenie edycji danych uczestnictwa w szkoleniu otrzymasz również w osobnej wiadomości e-mail.

Zapisz się na szkolenie

UWAGA!

Wybrany termin szkolenia przekracza okres ważności Twojej aktualnej subskrypcji na Lex4you. Aby móc uczestniczyć w szkoleniu niezbędne będzie posiadanie aktywnego dostępu do platformy.

Tytuł szkolenia:

Uczestnik szkolenia:

Podanie numeru telefonu oraz wybranie terminu są konieczne do prawidłowej obsługi procesu uczestnictwa w szkoleniu online.

Nasze szkolenia online realizowane są przy użyciu aplikacji ZOOM.
Zapoznaj się z poniższymi informacjami, a następnie przejdź do szkolenia.

Warunki techniczne uczestnictwa w szkoleniu:

  1. stabilny dostęp do internetu;
  2. podłączone głośniki lub słuchawki oraz ustawiony odpowiedni poziom głośności w systemie operacyjnym komputera;
  3. użycie przeglądarki Google Chrome / najnowszej wersji Microsoft Edge lub instalacja oprogramowania do obsługi transmisji (program ZOOM).

WAŻNE! Jako nazwę użytkownika w aplikacji ZOOM (pole oznaczone jako: "Your name") prosimy podać numer NIP Państwa firmy.

Czy na pewno chcesz zrezygnować z udziału w szkoleniu?
Dziękujemy. Twoje zgłoszenie zostało przyjęte.
Potwierdzenie rezygnacji z uczestnictwa w szkoleniu otrzymasz również w osobnej wiadomości e-mail.
Nasze szkolenia online realizowane są przy użyciu aplikacji ZOOM.
Zapoznaj się z poniższymi informacjami, a następnie przejdź do szkolenia.

Warunki techniczne uczestnictwa w szkoleniu:

  1. stabilny dostęp do internetu;
  2. podłączone głośniki lub słuchawki oraz ustawiony odpowiedni poziom głośności w systemie operacyjnym komputera;
  3. użycie przeglądarki Google Chrome / najnowszej wersji Microsoft Edge lub instalacja oprogramowania do obsługi transmisji (program ZOOM).

WAŻNE! Jako nazwę użytkownika w aplikacji ZOOM (pole oznaczone jako: "Your name") prosimy podać numer NIP Państwa firmy.

Message Content

Czas trwania:
5 godzin
Tematyka:
Ochrona danych osobowych
Termin:
13.05.2021

Ochrona danych osobowych w dziale kadr

Szkolenie skierowane jest do pracowników działów HR i kadrowo-płacowych.

Obejmuje tematykę przetwarzania danych osobowych kandydatów do pracy w trakcie rekrutacji oraz pracowników podczas ich zatrudnienia, w tym w kontekście przetwarzania ich danych na potrzeby ZFŚS, jak i kwestie legalności monitorowania pracowników w miejscu pracy i poza nim (stosowanie oprogramowania szpiegującego, zbieranie informacji o pracownikach z mediów społecznościowych, korzystanie z danych GPS-ów, monitorowanie poczty elektronicznej pracownika, w tym także jej przechowywanie po ustaniu zatrudnienia). Poruszona zostanie też kwestia, kiedy, komu i na jakiej zasadzie dane mogą zostać udostępnione.

Przytoczone zostaną decyzje nakładające kary administracyjne na pracodawców w związku z nieprawidłowym przetwarzaniem danych osobowych pracowników (utrzymanie aktywnej poczty elektronicznej po ustaniu zatrudnienia, nagrywanie rozmów pracowników, zbieranie danych „ponad nadmiarowych”), w tym nałożona kilka miesięcy temu przez niemiecki organ nadzoru na pracodawcę kara w wysokości 35 mln EUR.

Harmonogram:

08:30  –  logowanie uczestników

09:00  –  I część szkolenia

10.30  –  przerwa (15 minut)

10.45  –  II część szkolenia

12:30  –  przerwa (15 minut)

12:45  –  III część szkolenia + odpowiedzi na pytania uczestników

Program szkolenia obejmuje następujące zagadnienia:

I. Co tak naprawdę zmieniło RODO?
 
1) Podstawy prawne przetwarzania danych osobowych w dziale HR/ kadrowo-płacowych i zasady ich ustalania.
2) Lista obecności.
3) Dane o skazaniach jako odrębna kategoria danych - czy pracodawca może przetwarzać dane o karalności kandydatów na pracowników i pracowników? 
4) Kserowanie dokumentów tożsamości.
5) Akta stanu cywilnego w aktach osobowych.
 
II. Proces rekrutacji:
 
1) Jakich informacji pracodawca może żądać na etapie rekrutacji?
2) Czy pracodawca przetwarza wszystkie dane zawarte w CV (nawet te którymi nie jest zainteresowany, a znalazły się one w CV jak np., zainteresowania)?
3) Zgoda na przetwarzanie danych osobowych na potrzeby rekrutacji - czy na gruncie RODO jest w ogóle potrzebna? 
4) Rekrutacje „ukryte” i przez agencje zatrudnienia.
5) Dozwolony zakres sprawdzania kandydatów - m.in. referencje, Internet, portale społecznościowe.
6) Jak długo można przechowywać dokumenty rekrutacyjne?
7) Upoważnienie do przetwarzania danych - zakres i forma.
 
III. Dane osobowe osób zatrudnionych:
 
1) Zmiany Kodeksu Pracy w związku z dostosowaniem do RODO.
2) Dokumentacja zatrudnienia i akta osobowe po zmianach w 2019 r.
3) Przetwarzanie danych członków rodziny pracownika.
4) RODO a ZFŚS.
5) Monitoring w miejscu pracy - m.in. wizyjny, poczty elektronicznej, aktywności w Internecie, oprogramowanie szpiegujące, GPS-y w autach służbowych czy śledzenie telefonów służbowych. Omówienie opinii Grupy Roboczej 2/2017 na temat przetwarzania danych w miejscu pracy.
6) Udostępnienia danych pracownika na www pracodawcy, w ulotkach, w stopce e-maila.
7) Wykorzystanie wizerunku (zdjęcia) pracownika dla potrzeb pracodawcy - identyfikator pracowniczy, zdjęcia z wydarzeń firmowych, publikacja sylwetki nowo zatrudnionego pracownika w intranecie.
8) Dane biometryczne w zatrudnieniu - dopuszczalność przetwarzania.
9) Ubezpieczenia grupowe, BHP, medycyna pracy.
10) Usuwanie danych- kiedy, co i jak usuwać? podstawowe funkcjonalności systemów informatycznych.
11) Przetwarzanie danych o życiu prywatnym pracowników.
12) Korzystanie z poczty elektronicznej pracownika po ustaniu zatrudnienia/ w trakcie jego nieobecności.
13) Decyzje wydane w UE nakładające kary administracyjne na pracodawców.
 
IV. Podsumowanie:
 
Czas na pytania od uczestników szkolenia.
Prowadzący:
Karina Włodarczyk
Karina Włodarczyk
Radca prawny przy Okręgowej Izbie Radców Prawnych we Wrocławiu. Od dziesięciu lat doradza przedsiębiorcom w ich bieżącej działalności i skomplikowanych procesach gospodarczych. Uczestniczył w procesach fuzji i przejęć, przekształceń form organizacyjno-prawnych przedsiębiorców. Przeprowadzał także audyty prawne na zlecenie inwestorów w procesach przejęć.  Od 2011 roku prowadzi szkolenia dla biznesu, jak i podmiotów z trzeciego sektora. Autor publikacji prasowych m.in. w Polska the Times, Gazeta Małych i średnich przedsiębiorstw oraz artykułów publikowanych na portalach internetowych.
Zaloguj się!