PPK w sektorze publicznym.
/w Baza Szkoleń Online, Baza szkoleń online PCKP /Autor rjesiolowskiSzkolenie skierowane jest do podmiotów zatrudniających, będących jednostkami wchodzącymi w skład sektora finansów publicznych, które rozpoczynają stosowanie przepisów ustawy o pracowniczych planach kapitałowych w dniu 1 stycznia 2021 r. W jego trakcie przybliżone zostały obowiązki pracodawców związane z wdrożeniem PPK, a także kwestie istotne dla osób zajmujących się wdrożeniem i obsługą programu.
Ekspert omawia chociażby skutki złożenia rezygnacji z oszczędzania w PPK, konieczność skorygowania wypłaconego wynagrodzenia, sposób korekty wpłat do PPK, czy moment powstania obowiązku podatkowego od wpłat pracodawcy i konsekwencje z tym związane.
Przeanalizowane zostały także przepisy przewidujące odpowiedzialność wykroczeniową, w tym szeroko komentowany art. 108 ustawy o PPK, przewidujący odpowiedzialność za nakłanianie do rezygnacji z PPK.
Ekspert określił zakres zmian przepisów i ich interpretacji przez Polski Fundusz Rozwoju S.A., które miały miejsce od 1 stycznia 2019r., kiedy to ustawa weszła w życie.
Program szkolenia obejmuje m.in. takie zagadnienia jak:
- Terminy związane z wypełnieniem obowiązków nałożonych na podmiot zatrudniający będący jednostką sektora finansów publicznych;
- Kiedy rozpocząć wdrożenie – jakie koszty związane z PPK należy uwzględnić w budżecie na 2021 rok oraz czy można przeprowadzać ankiety wśród pracowników?;
- Wybór instytucji finansowej – czy może zostać dokonany przez samorząd?;
- Czy przy wyborze PPK należy stosować postanowienia ustawy prawo zamówień publicznych?;
- Zapisywanie uczestników do PPK – podleganie pod definicję osoby zatrudnionej oraz kryterium stażu i wieku;
- Uczestnictwo w PPK a zmiana pracodawcy, bądź równoległe zatrudnienie;
- Umowy zawierane przez pracodawcę;
- Wysokość wpłat do PPK – sposób ich obliczania, przekazywanie wpłat do instytucji finansowej;
- Preferencyjne warunki wpłaty obligatoryjnej dla najmniej zarabiających – procedura;
- Udział reprezentacji pracowników w wyborze instytucji finansowej;
- Kryteria wyboru instytucji finansowej;
- Zmiana instytucji finansowej – obowiązki pracodawcy wobec osób zatrudnionych;
- Rezygnacja z uczestnictwa PPK – forma i ustawowe wymogi oświadczenia o rezygnacji;
- Deklaracje składane w PPK – deklaracja o ponownym akcesie, deklaracja wpłaty dodatkowej, deklaracja o przystąpieniu dla osób 55+, treść i skutki dla pracodawcy;
- Obowiązek informacyjny wobec osób zatrudnionych;
- Podatek od wpłat pracodawcy i potrącenia z wynagrodzenia a PPK;
- Wykroczenia z ustawy: na czym polega nakłanianie do rezygnacji z PPK w rozumieniu art. 108 ustaw?;
- Jakie sankcje grożą za naruszenie przepisów ustawy? Uprawnienia PIP.
Zapraszamy do zapoznania się z treścią szkolenia.
Czas trwania szkolenia: 2 h 43 min.